marți, 15 ianuarie 2013

Ziua lui Eminescu


15 ianuarie 1850 

                      Constantin Noica:

"ca şi folclorul nostru, Eminescu este un fenomen originar"


          Ieri am văzut emisiuni dedicate lui Eminescu. Într-una (B1 TV sau Naşul ?) a vorbit despre Eminescu N. Georgescu, într-alta (România TV) Constantin Barbu a vorbit despre poetul nepereche. 
          Amândoi au argumentat că Eminescu nu a fost bolnav de sifilis, că s-a construit, metodic, imaginea lui de nebun şi că a fost omorât, încetul cu încetul, de duşmanii lui.
          Mai ales m-a impresionat Constantin Barbu. E uimitor câte ştie despre Eminescu.

       M-a indispus până la enervare, cu ifosele şi reacţiile ei de jurnalist parvenit al capitalismului post-decembrist, Corina Drăgotescu. Doream să-l ascult pe Constantin Barbu, iar individa asta, care de mulţi ani îmi iese în cale când caut ceva la televiziune, îl tot întrerupea pe CB cu tâmpeniile ei. Nu vă spun ce i-am zis în gând.

Aici, Constantin Barbu despre Eminescu.

Post-scriptum

Domnul Bogdan mi-a semnalat şi o altă sursă de informare cu privire la eforturile lui Constantin Barbu de a face lumină în dosarul Mihai Eminescu: puteţi citi aici.

Mulţumesc, domnule Bogdan.






2 comentarii:

  1. Am preluat și eu interviul luat lui Constantin Barbu despre Eminescu.

    Alt articol, asemănător:
    http://www.ziaristionline.ro/2013/01/19/adevarul-despre-eminescu-istorisirea-celei-mai-cumplite-crime-din-istoria-romaniei-planul-profesorului-constantin-barbu-exclusiv-ziaristi-online/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte interesant.
      Încerc să fiu "obiectiv". Pe ansamblu, cred că Eminescu a fost ucis, metodic şi lent. Dar unele dintre argumentele lui Constantin Barbu îmi par forţate (precum "decriptarea" numelui lui Eminescu în depeşa lui Maiorescu către Carol I). Nu exclud că ele spun adevărul, dar par mai puţin credibile.

      Ștergere